Satellite TV Updates

Rossia 24 left from Express-AM3 & Express-AT2

Rossia 24 left from following paramaters.

Express-AT2 @ 140° East

12207 R 27500 3/4

Express-AM3 @ 103° East

11605 V 34425 3/5

rossiya 24

Russia-24 (Russian: ??????-24) is a state-owned Russian-language news channel from Russia. It covers major national and international events as well as focuses on domestic issues. It is owned by VGTRK.

The broadcast began January 1, 2007 in Russia, February 7 – on the West Coast of the United States, May 19, 2008 – in Serbia, October 9, 2008 – in Kyrgyzstan. VGTRK Crimea started broadcasting on March 10, 2014.

The editor-in-chief of the channel is Evgeny Bekasov (since 2012).

The channel aspires to give a broad and impartial outline of life in all of Russia’s regions from its European enclave of Kaliningrad to Vladivostok in the Far East.

The channel was named Vesti until 1 January 2010, when the public-owned VGTRK rebranded its channels.

The channel is banned in Ukraine and Moldova.


Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button